הזמר יוני שלמה: "עוזב את צרפת"

ארי וידר צילום: נתן אבגי No Comments on הזמר יוני שלמה: "עוזב את צרפת"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צרפת כולה בהלם ובפאניקה, אולם מי שמודאגים יותר מכל הם היהודים, ובפרט בעלי החזות היהודית.

אחד מהתושבים המוכרים לציבור החרדי הוא הזמר יוני שלמה. ביום שישי הוא ניצל בנס מהפיגוע "בכל יום שישי, מאז שאני גר פה, אני קונה בהיפר הכשר. השבוע, לא יודע למה, עשיתי את הקניות ביום חמישי" הוא מספר על נס ההצלה הפרטי שלו.

"ביום שישי. כשעה לפני האירוע עוד עשיתי 'מבצעים' של הנחת תפילין ליד ההיפר הכשר. עליתי הביתה, ופתאום אני רואה המולה. אוירה של מלחמה. היינו במתח עצום והבנו שיש שם מחבל עם בני ערובה".

יוני שלמה רצה לצאת מהאזור על מנת לשבות באזור אחר, רגוע יותר, אבל המונית לא הצליחה להגיע בשל הפקקים האדירים. "בשבת בתי הכנסת היו סגורים. בשבת בבוקר רק בית כנסת אחד נפתח ושם הייתה אבטחה כבדה. זו הייתה אוירה מוזרה. לא הרגשתי בנוח".

יוני שלמה גם הכיר את אחד הנרצחים באופן אישי. "כולם היו שומרי שבת. אחד מהם, יואב חטאב, היה בעל קורא בבית כנסת של חב"ד ואני מכיר אותו משם. היה היה בעל קורא מיוחד". הוא אומר בצער.

כשאנו מבקשים ממנו לתאר לנו את התחושות היום, הוא אומר "אני אישית לא מפחד. כואב לי על הילדים שמפחדים. אני לא שיניתי מהלבוש שלי, אבל יש בהחלט יהודים שחובשים כובע כדי שלא יראו את הכיפה. יש בהחלט פאניקה. שמעתי מהרבה שהם מתכוונים לעזוב את צרפת".

אתה מתכוון לעזוב?
"בשלב מסוים ברור שאעזוב, אבל לא כרגע. אני רוצה לעשות זאת במנוחת הדעת. הרבי מחב"ד היה אומר ש'מרדכי לא יכרע ולא ישתחווה'. אני לא אתן פרס לטרור".

אתה אישית נתקלת באנטישמיות?
"כן בשבועות ובחודשים האחרונים כמה פעמים. ערבים צעקו לי נשחט אתכם. במקום אתה מפחד, אבל אח"כ אתה נרגע".



0 תגובות